Роль мотивации в образовательном процессе на примере курсов «История России» и «Всеобщая история»

Cтатья посвящена проблемам мотивации у студентов из дальнего и ближнего зарубежья для обучения на факультете русского языка и общеобразовательных дисциплин Российского университета дружбы народов по курсам «История России» и «Всеобщая история». Делается вывод о необходимости использования мотивации в различных ее формах. Рассмотрены наиболее важные факторы, влияющие на повышение мотивации у иностранных учащихся.

MOTIVATION ROLE IN EDUCATIONAL PROCESS ON AN EXAMPLE OF COURSES "HISTORY OF RUSSIA" AND "GENERAL HISTORY"

Given article is devoted problems of motivation at students from distant and the near abroad for training at faculty of Russian and general educational disciplines of the Peoplesۥ Friendship University of Russia at courses «History of Russia» and «General history». The conclusion about necessity of use of motivation for its various forms becomes. The most important factors influencing increase of motivation at foreign pupils are considered.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
114-118
Status
Published
Year
2009
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
мотивация; история; кафедра истории и обществоведения; подготовительный факультет; русский язык как иностранный; балльно-рейтинговая система; Интернет; motivation; history; department of history and social science; preparatory faculty; Russian as foreign; ball-rating system; the Internet
Share

Other records