Приемы обучения пониманию имплицитной информации в процессе обучения чтению

В статье рассматриваются проблемы понимания имплицитного смысла при чтении художественных текстов на уроках русского языка как иностранного, предлагаются приемы обучения пониманию имплицитной информации на примере чтения пародийных текстов.

METHODS OF TEACHING OF UNDERSTANDING IMPLICIT INFORMATION DURING OF TEACHING OF READING

The article deals with problems of understanding of implicit meaning while reading fiction at the lessons of Russian as foreign, the article offers methods of teaching of understanding of implicit information on the example of reading parodical texts.

Authors
Efimova S.S.1
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
88-92
Status
Published
Year
2009
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
приемы обучения; обучение пониманию имплицитной информации; пародии; methods of teaching; teaching of understanding of implicit information; parody
Date of creation
30.12.2020
Date of change
30.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71426/
Share

Other records