Обучение учебно-профессиональной коммуникации: методическая школа РУДН

В статье рассматриваются концепции ведущих ученых - основоположников методической школы обучения русскому языку в специальных (профессиональных) целях, во многом определившие направления развития российской методики обучения иностранных специалистов в целом, анализируются этапы становления и современное состояние профессионально-языкового образования иностранных студентов-нефилологов.

TEACHING PROFESSIONAL COMMUNICATION TO FOREIGN SPECIALISTS: SCIENTIFIC SCHOOL OF PEOPLES' FRIENDSHIP UNIVERSITY OF RUSSIA

The article focuses on conceptions and ideas of scientists - the founders of PFUR scientific school of teaching Russian to foreign specialists, which determined main trends and tendencies of development of Russian methods of teaching RFSP. Process of formation, development and modern features of Russian language education of foreign specialists are also under analysis.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
62-71
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
методическая школа РУДН; РКИ для нефилологов; профессионально-языковое образование; Methodological School PFUR; Russian to foreign specialists; language education
Date of creation
29.12.2020
Date of change
29.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71402/
Share

Other records