«Психолингвистическая блокада» при изучении русского языка иностранцами

В статье рассматриваются трудности при изучении русского языка иностранцами, анализируются причины их появления, даются рекоммендации по устранению этих трудностей.

"PSYCHOLOGICAL BLOCKADE" OF FOREIGNERS WHEN STUDYING RUSSIAN

This paper is devoted to the difficulties of studying Russian by foreigners. The reasons of the difficulties are analyzed, and recommendations on neutralizing the difficulties are given.

Authors
Rosanova S.P.1
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
49-54
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
трудности изучения РКИ; психологические закономерности обучения; «психолингвистическая блокада»; difficulties of learning Russian by foreigners; psychological regularities of learning; «psycholinguistic blockade»
Date of creation
29.12.2020
Date of change
29.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71400/
Share

Other records