Методическая разработка вопросов формирования русского произношения иностранного учащегося в процессе создания лингвистической компетенции

В статье рассматриваются вопросы становления методики обучения иностранцев русскому произношению, анализируются типы методических пособий для предвузовского этапа. Данные вопросы рассматриваются с позиций комплексности и аспектности обучения в русле компетентностного подхода.

METHODICAL ELABORATION OF THE PROBLEMS OF FORMATION OF RUSSIAN PRONUNCIATION AS A COMPONENT OF LINGUISTIC COMPETENCE DEVELOPMENT

The article deals with the problems of foundation and development of methods of teaching Russian pronunciation to foreigners. Types of manuals for pre-university education are under analyses. These problems are concerned from the point of view of competence-oriented approach.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
29-37
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
методика обучения иностранцев русскому произношению; методические пособия; компетентностный подход; methods of teaching Russian pronunciation to foreigners; manuals for pre-university education; competence-oriented approach
Date of creation
29.12.2020
Date of change
01.06.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71398/
Share

Other records

Balykhin M.G.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2010. P. 24-28