Реализация коммуникативно-прагматической модели обучения в учебнике для иностранных учащихся

В статье рассматриваются особенности учебника как жанра методической литературы, описываются особенности структуры и презентации материала в учебнике для элементарного и базового уровней довузовского этапа обучения.

REALIZATION OF COMMUNICATIVE PRAGMATIC MODEL OF TEACHING IN THE TEXT-BOOK FOR FOREIGN STUDENTS

The article is devoted to the analysis of text books peculiarities as a type of special literature for teaching. The authors analyze some methods of presenting of grammar, text material in the text-book for Russian as a foreign language for elementary and basic levels.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
19-23
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
учебник; обучение; русский язык как иностранный; уровень владения; речевая деятельность; упражнения; текст; text book; Russian as a foreign language; level of language mastering; speaking skills; exercises; text
Date of creation
29.12.2020
Date of change
29.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71396/
Share

Other records

Balykhin M.G.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2010. P. 24-28