Межпредметная координация как основа проектирования учебного процесса для получения иностранными студентами специальности

В статье рассматриваются проблемы оптимизации процесса обучения иностранных студентов, вопросы преподавания языка специальности. Подчеркивается важность совместной работы преподавателей русского языка и преподавателей специальных дисциплин.

INTERSUBJECT COORDINATION AS A BASIS FOR DESIGNING OF THE PROCESS OF FOREIGN STUDENTS' PROFESSIONAL EDUCATION

The article deals with the problems of of foreign students, teaching Russian as a Language for Special (Professional) Purposes. The importance of cooperation of teachers of Russian as a Foreign Language and professors teaching special disciplines is underlined.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
13-18
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
межпредметная координация; оптимизации процесса обучения; РКИ; язык специальности; inter-subject coordination; optimization of learning; teaching Russian as a Language for Professional Purposes
Date of creation
29.12.2020
Date of change
29.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71395/
Share

Other records

Balykhina T.M.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2010. P. 7-12