Лексические характеристики испанских рекламных текстов на радио

Статья посвящена лексическим характеристикам испанских рекламных текстов. И поскольку главным элементом любого радиообращения является слово, необходимо подробно рассмотреть главные элементы и механизмы построения рекламного радиоролика, с учетом лексических тонкостей, присущи данному жанру.

LEXICAL FEATURES OF SPANISH ADVERTISING RADIO TEXTS

This article is devoted to the lexical features of Spanish advertising radio texts. System of advertisement language has several important characteristic features. The lexical structure of radio commercials is one of the most important components of this system.

Authors
Sibatrov V.E.1
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
54-57
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
рекламный текст; радиоролик; лексические характеристики; слово; advertising; advertising radio text; lexical features; word
Date of creation
21.12.2020
Date of change
21.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71339/
Share

Other records

Maslova O.V.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2011. P. 47-53