Обучение в аспирантуре как ступень непрерывного формирования профессиональной компетенции филолога

В статье исследуются особенности обучения в аспирантуре, которая является формой планомерной подготовки научно-исследовательских и научно-педагогических кадров в системе непрерывного образования филолога-русиста. Содержатся размышления над проблемой эффективности данного этапа заявленным целям, над способами и формами становления творческой личности.

POSTGRADUATE EDUCATION AS A STAGE OF CONTINUOUS FORMATION OF THE PHILOLOGISTS' PROFESSIONAL COMPETENC

In this article main peculiarities of postgraduate education as the form of planned training of the scientific and pedagogical personnel in the system of continuous education of philologists - teachers of Russian as a foreign language are investigated. Reflections on the problems of the effectiveness if this stage, correspondence to the declared aims, the process of the formation of creative personality are also given.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
5-10
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
аспирантура; профессиональная компетенция филолога; исследовательское пространство; филолог; postgraduate education; professional competence of the philologists; research area; philologist
Date of creation
14.12.2020
Date of change
14.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71288/
Share

Other records

Spynu L.M.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2012. P. 79-83