Обучение иностранных учащихся семантико-грамматической структуре научного текста

В статье рассматриваются типы переходных предложений и их функции и значения в научном тексте. Анализируются семантико-грамматическая структура базовых (изосемических) моделей переходных предложений, их модификации и варианты.

TEACHING SEMANTICAL-GRAMMATICAL STRUCTURE OF THE SCIENTIFIC TEXT TO FOREIGN STUDENTS

In article types of transitive offers and their function and value in the scientific text are considered. Their updatings and variants are analyzed semantical-grammatical structure base models of transitive offers.

Authors
Vasilichina T.I.1 , Pugachev I.A. 1
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
53-58
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
переходное предложение; базовая модель; вторичное обозначение ситуации; функционально-семантическое поле; the transitive offer; base model; a secondary designation of a situation; an is functional-semantic field
Date of creation
08.12.2020
Date of change
08.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71253/
Share

Other records

Kozlovskaya E.S.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2012. P. 59-62