Учет особенностей учебно-научных текстов при формировании коммуникативной компетенции иностранных студентов-экономистов на этапе довузовского обучения

Статья посвящена проблемам формирования коммуникативной компетенции в учебно-профессиональной сфере на этапе довузовского обучения. В ней рассматриваются трудности понимания аутентичных текстов, особенности их языкового наполнения, а также особенности выражения различных коммуникативных смыслов в учебно-научных текстах экономических специальностей. Данные трудности необходимо учитывать при формировании коммуникативной компетенции студента на этапе довузовского обучения.

THE PECULIARITIES OF ECONOMIC SCIENTIFIC TEXTS IN THE PROCESS OF COMMUNICATIVE COMPREHENSION OF THE FOREIGN STUDENTS-ECONOMISTS ON THE PREPARATIVE FACULTY

While teaching Russian as a foreign language for special purposes one should take into consideration the specification of scientific texts of economy, tips of there linguistic representation in order to help the foreign students to understand the information and to participate in the communication. Each register of the scientific language has its own peculiarities: types of texts, definitions, topics. Practical materials based on this specification can help the students to overcome the barrier of misunderstanding and they can get to the level of a nature speaker.

Authors
Zeniakina L.I.1 , Ivanova A.S. 1
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
40-43
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
учебно-научный текст; метатема; прагматика; коммуникативные задачи; коммуникативная компетенция; студенты экономических специальностей; pragmatics; communicative problems; communicative comprehension; students of economic specialties
Date of creation
07.12.2020
Date of change
07.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71238/
Share

Other records

Lizunova I.I.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2013. P. 44-47