Грамматическая категория рода в практическом курсе русского языка как иностранного (предвузовский этап)

В статье рассматриваются вопросы системного подхода к обучению иностранных студентов грамматической категории рода на предвузовском этапе.

THE GRAMMATICAL CATEGORY OF GENDER IN COURSE OF RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE

The article covers matters concerning system-based approach to train foreign students to grammatical category of the gender in the Russian at the pre-university level.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
27-32
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
русский язык как иностранный; грамматическая категория рода; системное обучение; интегративный подход; речевое общение; предвузовское обучение; русский язык как иностранный; грамматическая категория рода; системное обучение; интегративный подход; речевое общение; предвузовское обучение; Russian as foreign language; grammatical category of the gender in the Russian; system-based language teaching; integrative approach to teaching; speech communication; pre-university level
Date of creation
07.12.2020
Date of change
01.06.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71236/
Share

Other records