Образование как сфера социокультурной идентификации

Исследуется содержание современной гуманитарной модели образования как процесса социокультурной идентификации. Предлагается стратегия формирования личностной и гражданской идентичности российских студентов, излагаются некоторые формы внеаудиторной работы с иностранными студентами, которые нуждаются в особой адаптации к условиям российской действительности.

EDUCATION AS A FIELD OF SOCIAL AND CULTURAL IDENTITY

The article deals with the content of contemporary humanitarian model of education as a process of social and cultural identity. The authors consider a strategy for the formation of personal and civic identity of Russian students, and offer some forms of extracurricular work with foreign students to foster their adaptation to the Russian reality.

Authors
Krasilnikova E.V.2 , Oganezova A.E. 1
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
108-115
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
  • 2 Tver State Agricultural Academy
Keywords
гуманитарная модель образования; социокультурная идентификация; гражданская и личностная идентичность; образовательная среда; методы и формы внеаудиторной работы; humanitarian model of education; social and cultural identity; civic and personal identity; educational environment; ways and forms of extracurricular work
Date of creation
04.12.2020
Date of change
04.12.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/71219/
Share

Other records

Motovilova G.G., Pushkova N.P., Sidelnikova A.V., Shustikova T.V.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2013. P. 123-127