МЕХАНИЗМЫ ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ ОБДД ПРИ ФУНКЦИОНИРОВАНИИ СИСТЕМ АВТОМАТИЧЕСКОЙ ФИКСАЦИИ И ПРИМЕНЕНИЕМ СОВРЕМЕННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ

Внедрение цифровых технологий в практику обеспечения безопасности транспортной инфраструктуры способствует снижению аварийности на дорогах России, однако поставленные задачи по достижению «нулевой смертности» пока не достигнуты. Одной из задач по повышению безопасности транспортной инфраструктуры является внедрение систем информатизации водителей и контроля движения транспортных средств как основы для цифровой модели в области транспортной инфраструктуры. В работе рассмотрены вопросы обеспечения безопасности дорожного движения на основе комбинированного применения систем предупреждения и контроля нарушений правил дорожного движения, на основе систем автоматической фиксации. На наш взгляд, обеспечение безопасности дорожного движения путем внедрения данной системы способствует инновационному развитию транспортной инфраструктуры в условиях формирования цифровой экономики.

MECHANISMS FOR IMPROVING THE HBS EFFICIENCY AT THE FUNCTIONING OF AUTOMATIC FIXATION SYSTEMS AND APPLICATION OF MODERN TECHNOLOGIES

The introduction of digital technologies in the practice of ensuring the safety of transport infrastructure contributes to a decrease in accident rate on Russian roads, however, the tasks set to achieve «zero mortality» have not yet been achieved. One of the tasks to improve the safety of transport infrastructure is the introduction of driver informatization systems and vehicle traffic control as the basis for a digital model in the field of transport infrastructure. The paper considers the issues of ensuring road safety on the basis of the combined use of warning systems and control of traffic violations, based on automatic fixation systems. In our opinion, ensuring road safety through the introduction of this system contributes to the innovative development of transport infrastructure in the context of the digital economy.

Authors
Marusin A.V. 1 , Marusin A.V. 2 , Podoprigora N.V.2 , Talanova I.N.2
Publisher
Институт проблем транспорта им. Н.С. Соломенко РАН
Language
Russian
Pages
102-107
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
  • 2 Saint Petersburg State University of Architecture and Civil Engineering
Keywords
automatic fixation system; road safety; driver informatization systems; traffic control; digital model of transport infrastructure; система автоматической фиксации; обеспечение безопасности дорожного движения; системы информатизации водителя; контроль движения; цифровая модель транспортной инфраструктуры
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/70227/
Share

Other records