Диагностическая модель межэтнического взаимодействия на уроках РКИ

Культурно обусловленные различия в общении носят не случайный, а системный характер и определяются типом культуры, структурой общества, его ценностями, влияющими на коммуникативное поведение и культурно-специфические коммуникативные стили. Межэтническое взаимодействие обеспечивает системный взгляд на общение, аккумулируя все актуальные данные из других областей, таких как история, культурология, социология, этнология, психология, литература и др., прокладывая путь для сознательного процесса обучения.

Diagnostic Model of Interethnic Interaction at RFL Lessons

The author argues that cultural differences in communication are not accidental, but systemic and are determined by the type of culture, the structure of society, its values that affect communicative behavior and cultural-specific communicative styles. Interethnic interaction provides a systematic view of communication, accumulating all relevant data from other areas, such as history, cultural studies, sociology, ethnology, psychology, literature, etc., paving the way for a conscious learning process.

Authors
Publisher
Международное некоммерческое партнерство преподавателей русского языка и литературы "МАПРЯЛ"
Language
Russian
Pages
759-764
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
russian as a foreign language; model of interethnic interaction; foreign students; multiethnic groups; polyethnic educational; русский язык как иностранный; модель межэтнического взаимодействия; инофоны; интергруппы; полиэтническое образование
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/70160/
Share

Other records