Диагностический компонент модели межэтнического взаимодействия в процессе обучения РКИ

Предупреждение межэтнического конфликта возможно при его профилактике - сближения представлений разных этносов: при обучении и воспитании толерантности; расширении области «нормальных» представлений разных этносов; принятия того, что другие могут иметь свои оригинальные представления. Только знание языка не гарантирует понимания между людьми из разных культур - люди часто неправильно интерпретируют коммуникативные намерения иностранных собеседников, что препятствует пониманию и социальной гармонии.

Diagnostic Component of the Model of Interethnic Interaction in the Process of RFL Training

The author argues that prevention of inter-ethnic conflict is possible using the convergence of different ethnic representations: in the training and education of tolerance, the expansion of the “normal” representations of different ethnic groups, the acceptance that others may have their own original ideas. The knowledge of the language alone does not guarantee understanding between people from different cultures, who often misinterpret the communicative intentions of foreign interlocutors, which prevents understanding and social harmony.

Authors
Publisher
Международное некоммерческое партнерство преподавателей русского языка и литературы "МАПРЯЛ"
Language
Russian
Pages
753-758
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
russian as a foreign language; interethnic interaction; sociocultural adaptation; foreign students; multiethnic groups; русский язык как иностранный; межэтническое взаимодействие; социокультурная адаптация; инофоны; интергруппы; диагностическая модель межэтнического взаимодействия
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/70157/
Share

Other records