КОНЦЕПЦИЯ СИМУЛЬТАННОГО ОБУЧЕНИЯ РУССКОМУ ЯЗЫКУДЕТЕЙ-БИЛИНГВОВ В УСЛОВИЯХ ОГРАНИЧЕННОЙ ЯЗЫКОВОЙ СРЕДЫ

В статье предложена концепция симультанной модели обучения русскому языку детей-билингвов, проживающих в условиях ограниченной языковой среды. Концепция направлена на гармонизацию билингвальной и бикультурной личности ребенка-билингва вне языковой (русской) среды.

THE CONCEPT OF SIMULTANEOUS LEARNING OF RUSSIAN LANGUAGE FOR BILINGUAL CHILDRENIN THE LIMITED LANGUAGE ENVIRONMENT

The article proposes the concept of a simultaneous model of teaching Russian to bilingual children living in a limited language environment. The concept is aimed at harmonization of bilingual and bicultural personality of the bilingual child living out of the language environment.

Authors
Kytina V. 1 , Kytina N.
Publisher
ООО "МАКС Пресс"
Language
Russian
Pages
45-48
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
  • 2 МАУ ДПО «Центр развития образования»
Keywords
bilingualism; child bilingualism; language personality; limited language environment; children-compatriots; simultaneous learning; билингвизм; детский билингвизм; языковая личность; ограниченная языковая среда; дети-соотечественники; симультанное обучение
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/70050/
Share

Other records