ОСОБЕННОСТИ ЭМОЦИОНАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ

В данной статье представлено эмпирическое исследование, посвящённое взаимосвязям развития компонентов эмоциональной сферы у современных младших школьников. Раскрывается значение понятия «эмоциональная сфера», её компонентов, значение окружения в её формировании. Дано описание полученным в ходе статистического анализа особенностям эмоциональной сферы младших школьников. Методом корреляционного анализа выявлены прямые и обратные связи между исследуемыми компонентами.

FORMATION OF THE EMOTIONAL SPHERE OF YOUNGER SCHOOLCHILDREN IN MODERN SOCIETY

This article presents an empirical study on the relationship between the developments of the components of the emotional sphere in modern primary school students. The meaning of the concept of “emotional sphere”, its components, the meaning of the environment in its formation revealed. A description given of the characteristics of the emotional sphere of younger schoolchildren obtained during the statistical analysis. The method of correlation analysis has revealed direct and inverse relationships between the researched components.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
302-306
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
emotional sphere; primary school students; emotional development; self-control; anxiety; эмоциональная сфера; младшие школьники; эмоциональное развитие; самоконтроль; тревожность
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/69921/
Share

Other records

Eyfari A.K.
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2019.