ФОРМИРОВАНИЕ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ НЕМЕЦКОМУ ЯЗЫКУ СТУДЕНТОВ-МЕДИКОВ

Исследуется формирование у обучающихся медицинского вуза знаний и навыков межкультурного общения при условии внедрения концепции мультидисциплинарной терминологической системы. Обсуждаются разработанные практические материалы и задания. Включение культурных компонентов влияет на повышение мотивации к обучению и способности к интеграции в международное профессиональное сообщество

INTERCULTURAL COMPETENCE DEVELOPMENT WITHIN THE PROCESS OF TEACHING THE GERMAN LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES OF MEDICAL STUDENTS

We study the development of intercultural communication knowledge and skills of Higher School of Medicine students provided that the concept of a multidisciplinary terminological system has been introduced. Practical materials and developed tasks are discussed. The inclusion of cultural components increases motivation for learning and the ability to be integrated into the international professional community

Authors
Publisher
Белорусский государственный университет
Language
Russian
Pages
283-287
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
German for Specific Purposes; intercultural competence; multidisciplinary terminological system; medical terminology; немецкий язык для специальных целей; межкультурная компетенция; мультидисциплинарная терминологическая система; медицинская терминология
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/69891/
Share

Other records