СООТНОШЕНИЕ КРЕАТИВНОСТИ И УРОВНЯ ОВЛАДЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКОМ У СТУДЕНТОВ-ЛИНГВИСТОВ

В статье представлены результаты сравнения показателей креативности в трех группах студентов-лингвистов с разным уровнем владения иностранным (английским) языком. Выявлено, что различия между группами проявляются не столько в выраженности показателей креативности, сколько в характере корреляций изучаемых переменных.

RELATIONS BETWEEN CREATIVITY AND LEVEL OF FOREIGN LANGUAGE PROFICIENCY IN LINGUISTICS STUDENTS

The article presents the results of comparison between the creativity indicators in three groups of linguistic students with different levels of foreign (English) language proficiency. It was revealed that differences between the groups are manifested not so much in the creativity level, but in the correlations of the studied variables.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
191-196
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
  • 2 The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
Keywords
creativity; foreign language proficiency; linguistics students; The Abbreviated Torrance Test for Adults (ATTA); изучение иностранного языка; креативность; Сокращенный тест Торренса для взрослых (ATTA); студенты-лингвисты
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/69745/
Share

Other records

Severina E.A., Dyachkova T.V., Severin A.E., Torshin V.I., Mankaeva O.V., Bakaeva Z.V., Berseneva I.A.
Всероссийский физкультурно-спортивный комплекс "Готов к труду и обороне" (ГТО) и массовый спорт в системе здорового образа жизни населения. Владимирский государственный университет имени Александра Григорьевича и Николая Григорьевича Столетовых. 2019. P. 191-194