Три концепции образа Китая в творчестве Николая Гумилева и специфика их формирования

Поэтическое наследие Китая традиционно привлекает внимание российских и зарубежных ученых. Однако «источником» представлений россиян о Китае является не только аутентичная информация, но и ее многочисленные западноевропейские интерпретации. Творчество Н. С. Гумилева (1886-1921 гг.) является воплощением уникального индивидуального представления поэта о Китае, результатом анализа этой сложной и противоречивой проблемы. В настоящей статье автор изучает индивидуальную интерпретацию (персонификацию) Н. С. Гумилевым «трех образов» Китая. Работа базируется на исследованиях китайских авторов.

Three China’s Images in N. Gumilyov’s Creative Work and Specificity of Their Formation

China’s poetical heritage traditionally attracts attention of the Russian and foreign researchers. However, the Russian perception of China is based not only on authentic information but on its numerous Western European interpretations. N. S. Gumilyov’s (1886-1921) poetical works contain the poet’s unique conception of China, his analysis of this complicated and contradictive problem. The paper considers N. S. Gumilyov’s original interpretation (personification) of “three China’s images”. The study is based on the Chinese researchers’ works.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Грамота
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
36-40
Status
Published
Volume
13
Year
2020
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
Николай Гумилёв; поэзия; образ Китая; духовный мир; специфика; Nikolay Gumilyov; poetry; China's image; spiritual world; specificity
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/68545/
Share

Other records