Эволюция искусственного интеллекта в компьютерных играх

В настоящей статье рассматривается специфика технического воплощения искусственного интеллекта в ком пьютерных играх, основные способы организации и производства интеллектуальных систем, направления совер шенствования и методы эволюционирования искусственного интеллекта в компьютерных играх.

Evolution of artificial intelligence in computer games

This article discusses the specifics of the technical implementation of artificial intelligence in computer games, the main ways of organization and production of intelligent systems, areas of improvement and methods of evolution of artificial intelligence in computer games.

Authors
Publisher
Издательство "Научтехлитиздат"
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
63-67
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Federal State Autonomous Educational Institution of Higher Education «Peoples’ Friendship University of Russia» ((RUDN)
Keywords
искусственный интеллект; компьютерная игра; реализация игры; эволюционирование; управ ление перемещением; анимация; дерево решений; игровая индустрия; artificial intelligence; computer game; game implementation; evolution; motion control; animation; decision tree; game industry
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/67593/
Share

Other records