ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА СОЗДАНИЯ ОБРАЗА В ИНТЕРНЕТ-РЕКЛАМЕ (НА МАТЕРИАЛЕ САЙТОВ РЕСТОРАНОВ РУССКОЙ КУХНИ)

В настоящей статье рассматриваются языковые средства создания образа в Интернет-рекламе. Материалом для исследования послужили сайты ресторанов русской кухни. Автор обращает внимание на характер использования языковых средств в вебмедиатексте в зависимости от различных факторов.

LINGUISTIC MEANS POWER AND SIGNIFICANCE OF CREATING AN IMAGE IN ONLINE ADVERTISING (ON THE MATERIAL OF THE SITES OF RESTAURANTS OF RUSSIAN CUISINE)

The linguistic means of creating an image in online advertising are significant factors that influence consumer restaurant selection. Therefore, this study aims to investigate the most influential linguistic means which are meant to create an “image” in advertisement through the internet. The material for the study was the sites of Russian cuisine restaurants. Particularly, author of this study focuses on linguistic means usage patterns in the Web media text, depending on various factors.

Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
142-148
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
internet-advertising; restaurant advertising; advertising image; linguistic means; интернет-реклама; реклама ресторана; рекламный образ; языковые средства
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/67269/
Share

Other records

Махмутай Блерина
Язык и речь в Интернете: личность, общество, коммуникация, культура : сборник статей II Международной научно-практической конференции. Москва, РУДН, 29-30 марта 2018 г. : в 2 т. Т. 1. РУДН. 2020. P. 148-154