СПЕЦИФИКА МЕДИАПОТРЕБЛЕНИЯ И ЕГО ВЛИЯНИЕ НА ФУНКЦИОНИРОВАНИЕ МЕДИАБИЗНЕСА В СОВРЕМЕННОЙ ИНФОРМАЦИОННОЙ ЭКОНОМИКЕ

Статья рассматривает особенности процесса потребления медиаконтента целевой аудиторией каналов СМИ. Это позволяет определить эффективность медиапотребления как этапа в функционировании рыночных отношений в медиаиндустрии и его влияние на медиабизнес.

SPECIFICITY OF MEDIA CONSUMPTION AND ITS IMPACT ON THE ACTIVITIES OF THE MEDIA BUSINESS IN THE MODERN INFORMATION ECONOMY

The article considers the particular features of the process of consumption of media content by the target audience of the mass media channels. This allows to determine the effectiveness of media consumption as a stage in the functioning of market relations in the media industry and its impact on the media business.

Authors
Conference proceedings
Publisher
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования "Московский политехнический университет"
Language
Russian
Pages
907-910
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
media business; media industry; mass media; target audience; media consumption; content; медиабизнес; медиаиндустрия; средства массовой коммуникации; целевая аудитория; медиапотребление; контент
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/67199/
Share

Other records

Khatib Yazid
Инновационные технологии в зоотехнии и ветеринарии. Пензенский государственный аграрный университет. 2020. P. 89-97