METACOGNITIVE BASED COLLABORATION IN SCIENTIFIC RESEARCH

The article focuses on the post-graduates' education. Metacognitive complexity aspect as an undeniable segment in international research collaboration is considered. The authors make an effort to analyze the problems arising in the process of teaching English for research purposes, as well as ways to overcome them. The synergy concept is described as a fundamental.

Статья посвящена вопросам последипломного образования. Рассматривается метакогнитивный аспект как неоспоримый сегмент в международном научном сотрудничестве. Авторы прилагают усилия для анализа проблем, возникающих в процессе преподавания английского языка в исследовательских целях, а также путей их преодоления. Синергетическая концепция позиционируется в качестве фундаментальной.

Authors
Tsilenko L.P.1 , Zakirova E.S. 2 , Shcherbo P.A.3 , Shipovskaya A.A.4
Publisher
Московский государственный областной университет
Language
English
Pages
276-282
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Moscow Polytechnic University
  • 2 Friendship University of Russia
  • 3 Moscow Region State University
  • 4 Tambov State Pedagogical Institute of Music named by S.V. Rachmaninov
Keywords
метакогнитивный аспект; ученый нового поколения; аспирантура; английский язык для исследовательских целей; metacognitive aspect; next generation scientists; postgraduate education; English for research purposes
Date of creation
02.11.2020
Date of change
02.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/66745/
Share

Other records

Балашова А.А., Виллевальде С.В., Горева Л.А.
Внутренняя медицина в клинических наблюдениях. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2020. P. 279-289