Институциональные предпосылки социального партнерства менеджмента и наемного труда в условиях социально ориентированной рыночной экономики ФРГ

В статье рассматриваются основные принципы социально ориентированной экономики, построенной на основе модели Л. Эрхарда, применявшейся в Германии после Второй мировой войны. Рассматриваются достоинства и недостатки этих принципов, выделяются основные субъекты экономических отношений и специфика реализации ими принципов социально ориентированного рыночного хозяйства.

Institutional Premises of Social Partnership Between Managers and Employees Under the Conditions of Socially-oriented Market Economy of the Federal Republic of Germany

The article considers basic principles of socially-oriented economy according to L. Erhard's model applied in Germany after World War II. It provides the analysis of their advantages and disadvantages, outlines the main subjects of economic relations and specifies the ways to implement the principles of socially-oriented market economy.

Authors
Marinova M.A.1 , Kalashnikova A.V.2
Publisher
Российский университет дружбы народов
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
96-103
Status
Published
Year
2008
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
  • 2 Lomonosov Moscow State University
Date of creation
09.04.2020
Date of change
09.04.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/62885/
Share

Other records