ПРАКТИКООРИЕНТИРОВАННОЕ И ПРОЕКТНОЕ ОБУЧЕНИЕ: ОПЫТ, ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ В ДОПОЛНИТЕЛЬНОМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОМ ОБРАЗОВАНИИ

Традиционные системы высшего образования не могут достойно подготовить студентов к жизни и работе. Поиск новых образовательных парадигм представлен опытом применения практико- и проекториентированных технологий в профессиональном обучении студентов и так же важен, как и переход к образованию в течение жизни, академической и профессиональной мобильности.

PRACTICE-ORIENTED AND PROJECT-BASED LEARNING: EXPERIENCE, TRENDS AND DEVELOPMENT PROSPECTS IN LIFELONG LEARNING

Traditional systems of higher education are not able to adequately prepare students for their life and work. The search for new educational paradigms is presented in the form of experience in the application of practical and project-oriented technologies, used in the organization of professional education of students, as well as the transition to lifelong learning, academic and professional mobility.

Authors
Publisher
Консорциум "Международная ассоциация профессионального дополнительного образования"
Number of issue
37
Language
Russian
Pages
49-58
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples’ friendship university of Russia
Keywords
компетенции; профессиональная компетентность; практико-ориентированное обучение; lifelong learning; competences; professional competence; practice-oriented learning; pedagogy; social psychology; tourism; hospitality; staff training
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/61802/
Share

Other records

Kashirin A.I., Strenalyuk V.V., Semenov A.S., Ostrovskaya A.A., Kokuytseva T.V.
Cloud of Science. Негосударственное образовательное учреждение высшего образования Московский технологический институт. Vol. 6. 2019. P. 315-329
Sorokina T.S., Subotyalov M.A.
История медицины. Некоммерческая благотворительная организация Фонд поддержки классических исследований. Vol. 6. 2019. P. 213-220