СИСТЕМАТИЗИРУЮЩИЙ ПОДХОД КАК ОСНОВА МЕТОДОЛОГИИ ПРЕПОДАВАНИЯ ЛАТИНСКОЙ ТЕРМИНОЛОГИИ В ВУЗЕ

Современная система отечественного образования предъявляет определенные требования к методологии преподавания различных учебных дисциплин в образовательных учреждениях ступени высшего образования. На примере анализа систематизирующего подхода к преподаванию латинской терминологии в вузе показаны фундаментальные основы методологии разработки и преподавания дисциплины «Латинский язык и основы медицинской терминологии».

THE SYSTEMATIZING APPROACH AS A BASIS OF METHODOLOGY OF TEACHING LATIN TERMINOLOGY AT THE UNIVERSITY

The modern system of domestic education imposes certain requirements on the methodology of teaching various academic disciplines in educational institutions of higher education. The fundamental principles of the methodology of development and teaching of the discipline "Latin language and the basics of medical terminology" are shown оn the example of the analysis of the systematizing approach to teaching Latin terminology at the University.

Authors
Kachalkin A.A. 1 , Sherayzina R.M.2
Publisher
Гуманитарно-педагогическая академия (филиал) Федерального государственного образовательного учреждения высшего образования «Крымский федеральный университет имени В. И. Вернадского»
Number of issue
62-2
Language
Russian
Pages
113-116
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 The Peoples' Friendship University of Russia
  • 2 Federal State-Funded Educational Institution of Higher Education “Yaroslav-the-Wise Novgorod State University”
Keywords
латинский язык; терминология; термин; грамматика; лексика; систематизирующий подход; LATIN language; terminology; term; grammar; vocabulary; systematizing approach
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/61784/
Share

Other records

Dmitrichenkova S.V., Chauzova V.A., Ovchinnikova T.S.
Проблемы современного педагогического образования. Гуманитарно-педагогическая академия (филиал) Федерального государственного образовательного учреждения высшего образования «Крымский федеральный университет имени В. И. Вернадского». 2019. P. 108-111
Zhabo N.I., Redkina L.I.
Проблемы современного педагогического образования. Гуманитарно-педагогическая академия (филиал) Федерального государственного образовательного учреждения высшего образования «Крымский федеральный университет имени В. И. Вернадского». 2019. P. 70-73