МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ МАТЕМАТИКИ ИНОСТРАННЫМ СЛУШАТЕЛЯМ НА СОВРЕМЕННОМ ЭТАПЕ ИННОВАЦИОННОГО РАЗВИТИЯ ОБРАЗОВАНИЯ

Обсуждаются методические особенности обучения математике иностранных слушателей на довузовском этапе обучения их в российских вузах. Особенное внимание уделяется проблемному обучению математике.

METHODOLOGY OF TEACHING MATHEMATICS FOR FOREIGN CITIZENS AT THE CURRENT STAGE OF INNOVATIVE DEVELOPMENT OF EDUCATION

Methodological peculiarities of training in mathematics of foreign students at the pre-university stage of their education in Russian universities are discussed. Special attention is paid to the problematic learning of mathematics.

Authors
Kurysheva L.O. 1 , Kuzmina E.N.2
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
81-83
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
  • 2 Tula State University
Keywords
проблемное обучение; эвристическое обучение; самостоятельная исследовательская деятельность; развитие осознанного мышления; рациональное решение проблем; problem training; heuristic training; independent research activities; development of conscious thinking; rational problem solving
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/61685/
Share

Other records

Gracheva O.A., Matukhin P.G., Beloglazova L.B.
Вестник Тульского государственного университета. Серия Современные образовательные технологии в преподавании естественнонаучных дисциплин. 2019. P. 33-37