РЕАЛИЗАЦИЯ ПРИНЦИПОВ АНТРОПОЛОГИЧЕСКОЙ ЛИНГВОДИДАКТИКИ ПРИ ИЗУЧЕНИИ ЕСТЕСТВЕННОНАУЧНЫХ ДИСЦИПЛИН НА РУССКОМ ЯЗЫКЕ

В статье рассматривается вопрос организации учебного процесса учащихся-нефилологов в соответствии с принципами антропологической лингводидактики. Основное требование этой науки - учёт экзистенциальных потребностей личности. Новизна работы заключается в создании интегрированной системы обучения, основывающейся на инвариантном текстовом материале, развёртывающемся по модели «Общая характеристика объекта»

IMPLEMENTATION OF THE PRINCIPLES OF ANTHROPOLOGICAL LINGUODIDACTICS on THE STUDY OF NATURAL SCIENCES IN RUSSIAN

The article considers the organization of the educational process of non-philological students in accordance with the principles of anthropological linguodidactics. The main requirement of this science is to take into account the existential needs of the individual. The novelty of the work lies in the creation of an integrated learning system based on invariant text material, deployed according to the model “General characteristics of the object”.

Authors
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
103-108
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Moscow State Linguistic University
  • 2 Peoples' Friendship University of Russia
  • 3 Tula State University
Keywords
антропологическая лингводидактика; подготовительный факультет; обучение на интегративной основе; естественнонаучный профиль; педагогическая стратегия; anthropological linguodidactics; preparatory faculty; teaching on an integrative basis; natural science profile; pedagogical strategy
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/61683/
Share

Other records

Gracheva O.A., Matukhin P.G., Beloglazova L.B.
Вестник Тульского государственного университета. Серия Современные образовательные технологии в преподавании естественнонаучных дисциплин. 2019. P. 33-37