Развитие брендов международных розничных сетей в регионах РФ

Целью настоящей статьи стало исследование развития брендов международных розничных сетей в регионах РФ. Для достижения поставленной цели были рассмотрены статистические данные, проанализированы официальные заявления уполномоченных лиц и органов. Предполагается, что основное влияние на развитие брендов международных розничных сетей оказывает качество торговых площадей. Для проверки данной гипотезы анализировались статистические данные, размещенные в открытом доступе. Было доказано, что на современном этапе развития международных розничных сетей в Российской Федерации важным фактором выхода на региональный рынок является наличие качественных торговых площадей, а именно торговых центров.

Brand development of international retail chains in the regions of the Russian Federation

The purpose of this article was to study the development of brands of international retail chains in the regions of the Russian Federation. To achieve this goal, statistical data were reviewed, official statements of authorized persons and bodies were analyzed. It is assumed that the main influence on the development of brands of international retail networks has the quality of retail space. To test this hypothesis, statistical data are publicly available. It was proved that at the present stage of development of international retail chains in the Russian Federation an important factor in entering the regional market is the availability of high-quality retail space, namely shopping centers.

Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Академия знаний
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
252-255
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
международные розничные сети; федеральные розничные сети; ритейлеры; торговые центры; торговые площадки; стрит ритейл; масс маркет; девелопер; international retail chains; federal retail chains; retailers; SHOPPING centers; marketplaces; street retail; mass market; developer
Date of creation
20.02.2020
Date of change
18.07.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/61552/
Share

Other records