Межпредметная координация способствует оптимальному взаимодействию преподавателей РКИ, общеобразовательных и специальных дисциплин; формированию у иностранных студентов целостной картины мира в процессе изучения русского языка и специальных предметов; использованию навыков и умений, приобретенных в ходе освоения одной дисциплины, при овладении другими. В статье также затронуты вопросы разработки тестовых материалов для проверки сформированности коммуникативной компетенции учащихся в учебно-профессиональной сфере общения.
This article is devoted to the problems of inter-subject coordination and integration in teaching the language of the specialty at the pre-University stage. Inter-subject coordination and integration contributes to the optimal interaction of teachers of Russian as a foreign language, General education and special disciplines, the formation of foreign students a holistic scientific picture of the world, the transfer of skills formed in the study of one discipline, to the mastery of another. The article also deals with the development of test materials to test the formation of communicative competence of students in the educational and professional sphere of communication.