О новой парадигме образования

В статье акцентируется внимание на проблемах, которые несет новое ХХI столетие. Мир детства представлен как сложная структурированная система, функциональной особенностью которой выступает бытийственная сторона жизнедеятельности взрослеющей личности. Особое внимание уделено умениям и навыкам, которыми предстоит овладеть всем, кто будет жить в третьем тысячелетии. Обозначены контуры новой парадигмы образования.

About a new paradigm of education

The article focuses on the problems of the new XXI century. The world of childhood is presented as a complex structured system, the functional feature of which is the existential side of the life of the growing personality. Special attention is paid to the skills that will be mastered by all who will live in the third Millennium. Outlines of a new paradigm of education are marked.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Школьная Пресса
Number of issue
5
Language
Russian
Pages
3-14
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Russian Peoples’ Friendship University
Keywords
ХХI столетие; институты социализации; мир детства; модель мира ребенка; умения и навыки; ценности общества будущего; новая парадигма образования; XXI century; institutes of socialization; world of the childhood; model of the world of the child; skills; values of society of the future; new paradigm of education
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/60302/
Share

Other records