ПРИМЕНЕНИЕ Q-МЕТОДОЛОГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ИССЛЕДОВАНИЯХ

Q-методология - это уникальное сочетание качественных и количественных методов исследования, которое позволяет исследователям исследовать субъективные точки зрения, убеждения, отношения и опыты участников по теме исследования. Цель данной статьи - предоставить обзор Q- методологии читателям в образовательной сфере.

APPLICATION OF Q METHODOLOGY IN EDUCATIONAL RESEARCH

Q-methodology - a unique combination of qualitative and quantitative research methods that allows researchers to investigate the subjective viewpoints, beliefs, attitudes, and experiences of participants on a research topic. The purpose of this article is to provide an overview of Q-methodology to readers in the educational field.

Authors
Bui T.L. 1, 2
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
472-478
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 RUDN University
  • 2 Hanoi national University of Education
Keywords
application; Q-methodology; educational research; subjective viewpoints; research topic; применение; Q-методология; образовательное исследование; субъективные точки зрения; тема исследования
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/59348/
Share

Other records