ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА СОЗДАНИЯ ОБРАЗА В ИНТЕРНЕТ-РЕКЛАМЕ (НА ПРИМЕРЕ САЙТОВ РЕСТОРАНОВ ЗНАМЕНИТОСТЕЙ)

В статье рассматривается языковая специфика интернет-рекламы. Авторы анализируют тексты маркетинговых коммуникаций, размещенные на сайтах ресторанов знаменитостей, и приходят к выводу о том, что языковые средства создания рекламного образа весьма эффективны в представлении соответствующей маркетинговой информации.

LINGUISTIC MEANS OF IMAGE CREATION IN THE INTERNET ADVERTISING (ON WEBSITES OF CELEBRITY-OWNED RESTAURANTS)

This article focuses on the linguistic specificity of the Internet advertising. The authors analyze the marketing communication texts appeared on the websites of celebrity- owned restaurants, and come to the conclusion that the linguistic means of creating an advertising image present relevant marketing information very effectively.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
116-121
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
internet advertising; restaurant advertising; advertising image; linguistic means of creating an image; интернет-реклама; реклама ресторанов; рекламный образ; языковые средства создания образа
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/59102/
Share

Other records