МЕТАФОРА КАК СПОСОБ ПОЗИЦИОНИРОВАНИЯ ТУРИСТСКИХ УСЛУГ В ИНТЕРНЕТ РЕКЛАМЕ ТУНИСА (на материале текстов в сфере туризма на русском и французском языке)

В статье рассматриваются особенности рекламных текстов, написанных для Интернета, анализируется метафора как выразительное средство рекламных текстов во французском и в русском сайте. Цель данной статьи состоит в проведении сопоставительного анализа интернет туристических текстов на русском и французском языках.

METAPHOR AS A WAY OF POSITIONING TOURISM SERVICES IN ONLINE ADVERTISING IN TUNISIA

This paper examines the special features of advertising texts written for the Web, the metaphor is antaled as an expressive means of advertising texts in French and in the Russian sites. The purpose of this article is to conduct a comparative analysis of internet tourist texts in Russian and French.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
98-106
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
expressive means; advertising text; internet advertising; trails; metaphor; выразительное средство; рекламный текст; интернет-реклама; тропы; метафора
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/59082/
Share

Other records

Борисенко И.Б., Плескачев Ю.Н., Мезникова М.В., Чамурлиев Г.О.
РАЗВИТИЕ АПК НА ОСНОВЕ ПРИНЦИПОВ РАЦИОНАЛЬНОГО ПРИРОДОПОЛЬЗОВАНИЯ И ПРИМЕНЕНИЯ КОНВЕРГЕНТНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ. Волгоградский государственный аграрный университет. 2019. P. 97-103