БАНАЛИЗИРУЮЩИЙ КРЕАТИВ: А.П. ЧЕХОВ СРЕДИ МЕМОВ, МЕДИАВИРУСОВ И ДЕМОТИВАТОРОВ СОВРЕМЕННОГО РУНЕТА

Анализируется трансформация «чеховского мифа» в Рунете (на материале демотиваторов сайтов atkritka.com, fishki.net, Пикабу, портала «ЯПлакалъ», генераторов мемов, сервиса Яндекс.Дзен и кампаний популяризации чтения). Банализация (тривиализация) рассматривается как один из видов межтекстовых взаимодействий.

TRIVIALIZING CREATIVITY: ANTON CHEHOV IN MEMES, MEDIA VIRUSES AND DEMOTIVATORS OF MODERN RUNET

The transformation of Chekhovian myth in Runet (by mems and demotivators from websites atkritka.com, fishki.net, Pikabu, Yaplakal.com, meme generators, Yandex.Zen and campaigns for promoting teen reading ) is analyzed. Trivialization (incl. poshlostisation ) is considered as a specific type of intertextual interactions.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
264-274
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 The Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
Anton Chekhov; Chekhov in popular culture; Chekhovian myth; reception of Anton Chekhov; memetics; intertextuality; poshlost; precedent texts; А. П. Чехов; рецепеция творчества Чехова; Чехов в массовой культуре; чеховский миф; интертекстуальность; прецедентные тексты; меметика
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/59035/
Share

Other records