Рефлексопрактика как составляющая диалогической грамотности в контексте поликультурной образовательной среды

В статье анализируется социокультурный контекст современной поликультурной и полимодальной образовательной среды; рассматриваются некоторые методические приемы формирования диалогической компетентности учащихся.

Dialogical literacy in the context of a multicultural educational environment

The article analyzes the socio-cultural context of modern multicultural and polymodal educational environment; some methodological methods of formation of students ' dialogical competence are considered.

Authors
Черкашина Т.Т. 1 , Новикова Н.С. 2 , Гейченко С.А.1
Publisher
Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина
Language
Russian
Pages
577-583
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Российский государственный университет им. А.Н. Косыгина
  • 2 Российский университет дружбы народов
Keywords
rhetoric; communication; multicultural educational space; dialogic literacy; playing methods; риторика; коммуникация; поликультурное образовательное пространство; диалогическая грамотность; игровые методы
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/58629/
Share

Other records

Belenkova Nataliya
Society and Languages in the Third Millennium. Communication. Education. Translation : Selected Papers, Abstracts, Program of Annual International Conference. Moscow, May 24–25, 2018. Российский университет дружбы народов. 2019. P. 57-62