МИРОВОЕ НАУЧНОЕ СОТРУДНИЧЕСТВО: НЕОХВАЧЕННЫЕ АСПЕКТЫ

В статье представлен обзор некоторых аспектов, связанных с преподаванием английского языка для академических целей. Авторы рассматривают концепцию образовательного контента в Российских вузах; анализируют педагогические и теоретические оценки основных результатов. Синергетическая концепция рассматривается в качестве основополагающей.

GLOBAL SCIENTIFIC COLLABORATION: SUGGESTIONS ON BRIDGING GAPS

This paper presents an overview of some aspects relating to teaching English as the second language for academic purposes. The authors trace the concept of educational content for future generation scientists. The review of regulatory requirements concerning the professional language in Russian universities is described. Pedagogical and theoretical evaluations of the major findings are analyzed. The concept of synergy as a fundamental interdisciplinary approach is explored.

Authors
Zakirova E.S. 1 , Tsilenko L.P.2 , Циленко К.С.3
Publisher
Тамбовский государственный технический университет
Language
English
Pages
44-48
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
  • 2 Moscow Polytechnic University
  • 3 Национальный медицинский исследовательский центр детской гематологии, онкологии и иммунологии им. Д. Рогачева
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/58459/
Share

Other records

Дятлова Н.В.
Мировые тенденции и перспективы развития инновационной экономики: материалы VIII научно-практической конференции молодых ученых. Москва, 16 мая 2019 г.. РУДН. 2019. P. 44-49