ФРАЗЕОЛОГИЗМ КАК СРЕДСТВО СОЗДАНИЯ РЕКЛАМНОГО ОБРАЗА В МАРКЕТИНГОВЫХ КОММУНИКАЦИЯХ

The article defines the concept essence of “the imagery system of advertising discourse”, examines advertising texts in local print media and examines the role of idioms in creating the image of the goods. Advertising image is a means of visual communication and provides new information about the product to the potential customers. Imaging system of advertising discourse presents comprehensive image of the advertising object (product, service, company, etc.), is created on the basis of visual (design) and verbal (language) components that are present in the composition of the advertising text.

Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Эпицентр
Language
Russian
Pages
122-126
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
concept; advertising discourse; advertising text; imagery
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/57174/
Share

Other records

Раскольникова Д.В.
Актуальные проблемы русского языка и методики его преподавания: материалы XV Студенческой научно-практической конференции. Москва, 13 апреля 2018 г.. РУДН. 2019. P. 122-125
Чистоходов А.А., Никулин И.И., Бурдуков Т.К.
Проблемы минерагении, экономической геологии и минеральных ресурсов. ООО "МАКС Пресс". 2019. P. 12-24