НОВЫЕ МЕДИА И ЖУРНАЛИСТИКА МОДЫ

Эпоха новых медиа трансформировала рынок индустрии модной прессы. Уже в начале 2000-х годов стали доступны цифровые подписки на издания, а сегодня на пике популярности социальные медиа Instagram, Twitter и Facebook. Практически у каждого пользователя, имеющего выход в интернет, есть возможность вести собственный блог и делиться идеями с миром. С помощью социальных сетей мода стала одним из важнейших явлений, определяющих нашу личную и социальную идентичность. В то же время, благодаря им мода закрепила за собой культурную значимость. В данной статье рассматривается современное состояние системы журналистики моды и то, как на нее повлияло распространение концепции Web 2.0.

The era of new media has transformed the fashion press market. Already in the early 2000s, digital subscriptions to publications became available, andtoday at the peak of the popularity of social media Instagram, Twitter and Facebook. Virtually every user who has access to the Internet has the opportunity to run their own blog and share ideas with the world. With the help of social networks, fashion has become one of the most important phenomena that determine our personal and social identity. At the same time, thanks to them, fashion secured a cultural significance. This article examines the current state of the fashion journalism system and how it was influenced by the proliferation of the Web 1. concept.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
119-125
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
fashion; fashion press; new media; internet; social networks; blog; agenda; мода; модная пресса; новые медиа; интернет; социальные сети; блог; повестка дня
Date of creation
20.02.2020
Date of change
20.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/57140/
Share

Other records