Современные принципы обучения второму иностранному языку

В статье рассматриваются принципы обучения, являющиеся актуальными в настоящее время. Принципы обучения отражают потребности общества, модифицируются в процессе развития социальных, экономических, политических и культурных связей.

Contemporary Principles of Teaching Second Foreign Language

This article identifies the educational principles that are relevant at the present moment. They reflect the needs of modern society and are modified in the process of development of social, economic, political and cultural relations.

Authors
Editors
-
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
103-109
Status
Published
Department
-
Link
-
DOI
-
Number
-
Volume
-
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
коммуникативная направленность; когнитивная направленность; автономия; интенсификация процесса обучения; интеркультурная направленность; международные требования; портфолио; уровни владения иностранным языком; communicative; cognitive orientation; autonomy; intensification of the process of learning; intercultural orientation; international requirements; portfolio; levels of proficiency in a language
Date of creation
14.02.2020
Date of change
14.02.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/56754/