Десять принципов Болонского процесса и кредитно-модульное обучение в аспирантуре Российского университета дружбы народов

Инновационный сценарий развития послевузовского образования в России предполагает системные изменения в организации и содержании обучения в аспирантуре, позволяет добиваться признания эквивалентности российской ученой степени кандидата наук и европейской степени доктора философии в науке.

The Ten Principles of the Bologna Process and Credit Model in the Postgraduate Education in the Peoples' Friendship University of Russia

The innovative approach to the development of the postgraduate education in Russia means system changes in format and content of the educational process as itself. It promotes to receive equivalent recognition of the Russian scientific degree 'Candidate in Science' and the European scientific degree 'Philosophy Doctor in Science'.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
71-80
Status
Published
Year
2008
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Date of creation
20.11.2019
Date of change
20.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/54435/
Share

Other records