ФОРМИРОВАНИЕ АВТОНОМНОСТИ СТУДЕНТОВ РОССИЙСКИХ ВУЗОВ ПРИ ОБУЧЕНИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНО- ОРИЕНТИРОВАННОМУ ПЕРЕВОДУ

Данная статья посвящена вопросам формирования автономности студентов российских вузов при обучении профессионально-ориентированному переводу. В статье представлено авторское определение автономности и приведено её содержание. Для формирования навыков автономной работы будущих переводчиков авторы предлагают использовать платформу MOODLE и выделяют педагогические условия ее эффективного применения.

DEVELOPING IHL STUDENTS' AUTONOMY IN VOLL IN RUSSIA

The article deals with the issues related to the development of students' autonomy in vocationally-oriented language learning (VOLL) in Russian institutes of higher learning (IHL). The authors provide their definition of autonomy and its structure. The authors suggest using MOODLE environment to achieve the goal and specify pedagogical conditions of its efficient application.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
201-207
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
  • 2 Moscow State University of Psychology & Education
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/54162/