РОЛЬ ГЕНДЕРНЫХ СТЕРЕОТИПОВ В САМОРЕАЛИЗАЦИИ ЛИЧНОСТИ СТУДЕНТОВ

В статье рассматривается понятие самореализации, а также особенности самореализации в юношеском возрасте. В работе проанализированы гендерные стереотипы и их влияние на процесс самореализации личности студентов.

THE ROLE OF GENDER STEREOTYPES IN THE SELFREALIZATION OF STUDENTS' PERSONALITY

The article deals with the concept of self-realization, as well as the features of self-realization in adolescence. The work analyzes gender stereotypes and their influence on the process of student self-realization.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
475-480
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples` Friendship University of Russia (RUDN University)
Keywords
SELF-realization; gender; personality; gender stereotypes; youthful age; самореализация; гендер; личность; гендерные стереотипы; юношеский возраст
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/53884/
Share

Other records

Kalinnikova E.D.
Психолого-педагогические исследования в современном образовании. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. P. 453-458