ВЗАИМОСВЯЗЬ КОПИНГ-СТРАТЕГИЙ И ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕФОРМАЦИИ ПЕДАГОГОВ

В статье рассматриваются различные трактовки понятия копинг стратегий в зарубежной психологической науке, а также анализируется роль копинг стратегий в эмоциональном выгорании педагогов. На разных этапах профессиональной деформации субъектом деятельности используются разные модальности поведения для сохранения устойчивости.

THE RELATIONSHIP OF COPING STRATEGIES AND PROFESSIONAL DEFORMATION OF TEACHERS

The article discusses various interpretations of the concept of coping strategies in foreign psychological science, and analyzes the role of coping strategies in the emotional burnout of teachers. At different stages of professional deformation the subject of activity uses different behavioral modalities to maintain stability.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
346-351
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia (RUDN University)
Keywords
coping strategies; professional deformations; emotional burnout; personality; teachers; копинг стратегии; профессиональные деформации; эмоциональное выгорание; личность; педагоги
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/53876/
Share

Other records

Gavrilushkin S.A., Kudinova I.B.
Психолого-педагогические исследования в современном образовании. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. P. 341-345