ИНДИВИДУАЛЬНО-ЛИЧНОСТНЫЕ ФАКТОРЫ И УСПЕШНОСТЬ ОСВОЕНИЯ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА СТУДЕНТАМИ РАЗНЫХ НАПРАВЛЕНИЙ ОБУЧЕНИЯ

В статье рассмотрена специфика соотношения эффективности освоения иностранного языка с индивидуальноличностными факторами (Пятифакторная модель П. Косты и Р. МакРея) в группах студентов лингвистического и нелингвистического направлений обучения.

PERSONALITY TRAITS AND SUCCES IN FOREIGN LANGUAGE ACQUISITION BY UNIVERSITY STUDENTS

The article is devoted to the specificity of the correlation between the foreign language acquisition effectiveness and the Five-Factor personality traits in groups of linguistic and non linguistic students.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
54-60
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia (RUDN University)
Keywords
foreign language acquisition; personality traits; Five-Factors model; linguistics students; изучение иностранного языка; пятифакторная модель; индивидуально-личностные факторы; студенты-лингвисты
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/53861/
Share

Other records