ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ПРЕДИКТОРЫ САМОРЕАЛИЗАЦИИ ПЕДАГОГОВ В СОВРЕМЕННОМ ОБРАЗОВАНИИ

В статье анализируются данные эмпирического исследования, свидетельствующие о некоторой закономерности, обуславливающей успешность самовыражения личности педагога в профессиональной деятельности. Установлено, что успех и неуспех самореализации педагогов зависит от разных предикторов. Доказано, что успешность самореализации обеспечивает рост профессионализма специалистов сферы образования.

PSYCHOLOGICAL PREDICTORS OF SELFACTUALIZATION OF TEACHERS IN MODERN EDUCATION

The article analyzes the data of empirical research, indicating some regularity that determines the success of the teacher's self-expression in professional activities. It is established that the success and failure of teachers ' self-realization depends on different predictors. It is proved that the success of self-realization provides the growth of professionalism of specialists in the field of education.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
30-35
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia (RUDN University)
Keywords
SELF-realization; success; self-expression; personality; teacher; predictors; самореализация; успешность; самовыражение; личность; педагог; предикторы
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/53860/
Share

Other records