МОТИВАЦИЯ НА УСПЕХ И БОЯЗНЬ НЕУДАЧИ В ВОПРОСЕ О САМОРЕАЛИЗАЦИИ ЛИЧНОСТИ ПЕДАГОГА

В статье приведены результаты исследования, проведенного в 2015-2017 гг. Целью исследования было выявление специфики инновационности педагогов с различным профессиональным статусом. В данном тексте излагаются результаты конкретно по одному из измеренных компонентов инновационности личности, а именно мотивации на успех/боязнь неудачи. Взгляд на особенность проявления компонента по выборке педагогов представляет интерес в вопросе о самореализации личности педагога.

MOTIVATION "ON SUCCESS" AND MOTIVATION "ON AVOIDING OF FAILURES" IN THE ASPECT OF PERSONAL TEACHER'S SELF-REALIZATION

This thesis describes results of the study carried out in 2015-2017. The purpose of the study was to identify the specifics of the innovativeness of teachers with different professional status. This text presents an analysis of the results of the specifics of the motivational component of teachers, namely the motivation for success/ fear of failure as an important factor in the question of the self-realization of the teacher's personality.

Authors
Anfimova N.I. 1 , Karikina M.M.2
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
199-203
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 RUDN University
  • 2 MSUPE
Keywords
motivation for success; FEAR of failure; teacher's personality; ELEMENTARY school teachers; MIDDLE school teachers; higher school teachers; SELF-realization; мотивация на успех; боязнь неудачи; личность педагога; педагоги начальной школы; педагоги средней школы; педагоги высшей школы; самореализация
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/53225/
Share

Other records