Повышение эффективности академической адаптации китайских студентов на довузовском этапе обучения

Данная статья посвящена проблеме академической адаптации китайских студентов к обучению в российском вузе на довузовском этапе. Значительные ментальные, культурные и дидактические различия препятствуют успешной адаптации китайских студентов к условиям обучения в российской высшей школе. В статье рассматриваются трудности адаптации китайских учащихся к обучению в России и предлагаются возможные пути их преодоления.

1mproving the effectiveness of the Chinese students' adaptation to education at Russian university in pre-University level

The article is devoted to the problem of academic adaptation of Chinese students to training at Russian university in pre-University education. Chinese students are known as one of the most difficult students' body contingents in Russian universities, which is largely explained by the fact that they do not only speak a different language but also have a different culture, different education traditions, family, school and university training. The article discusses the difficulties of adaptation of Chinese students to study in Russia and suggests possible ways of overcoming them.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
108-111
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
academic adaptation; CHINESE students; Peoples' Friendship University; adaptation peculiarities of Chinese students; pre-university level; академическая адаптация; китайские студенты; Российский университет дружбы народов; особенности адаптации китайских студентов; довузовский этап
Date of creation
07.11.2019
Date of change
18.05.2021
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/53076/
Share

Other records

Rudenko-Morgun O.I., Arsenyeva I.A.
Предвузовское обучение иностранных граждан в современной образовательной среде. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2018. P. 128-132